Uganda blog 15 - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Mariëlle Haan - WaarBenJij.nu Uganda blog 15 - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Mariëlle Haan - WaarBenJij.nu

Uganda blog 15

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

08 Juli 2019 | Oeganda, Mbarara

Na die zaterdagochtend wat moed ingepraat te zijn door mijn schoonmoeder, ging ik dan in mijn eentje op pad naar Kampala. Hier had ik afgesproken met één van mijn vrienden uit Mbarara en we zouden die avond uitgaan. Een beetje op tijd ging ik die kant op omdat ze me dan misschien nog wat dingen in Kampala kon laten zien. Rond 15:00 kwam ik aan in Kampala. Echter waren de plannen veranderd. De kappersafspraak van haar zus liep uit en daar moesten we eerst op wachten. Dit resulteerde erin dat we drie uur lang in een benauwde kapperszaak zaten. Niet de beste invulling van de dag maar ik snap nu wel eindelijk hoe Afrikaans haar werkt, ze gebruiken gewoon heel veel extensions.

Na deze middag gingen we door naar het huis van één van haar zussen waar we wat aten en vervolgens gingen we door naar de stad. We waren dit keer niet in de luxe club van de vorige keer maar nog steeds hebben we ons prima vermaakt. Op zondag begon ik aan mijn lange reis terug naar Mbarara. Het was wel even fijn om weer op een bekende plek te zijn, het voelde inmiddels echt wel een beetje als thuiskomen :) Ik nam een lekkere douche en deed de achterstallige was waarna ik vroeg naar bed ging om wat bij te slapen na het weekend met weinig slaap.
De werkweek ging bijzonder snel voorbij. Op dinsdag kreeg ik te horen dat ik weer een huisgenoot kreeg, per direct. Na de receptioniste vriendelijk duidelijk gemaakt te hebben dat het me een slecht idee leek om de voordeur en poort sleutel met deze nieuwe huisgenoot te delen, werden we aan elkaar voorgesteld. Het is een meisje uit Uganda en ze werkt nu in Mbarara maar ze had nog geen huis hier dus blijft ze tijdelijk bij mij in huis.

Woensdag en donderdag stonden er bedrijfsbezoeken gepland voor de cursus die ik in Kenia had gevolgd. Het bedrijf op woensdag was super ver weg, zo ver weg zelfs dat ik Tanzania heb gezien! Ik was nog wel in Uganda maar ik was vlakbij de rivier die Uganda en Tanzania van elkaar scheidde. Daar moest dus even een fotootje gemaakt worden. Omdat ik nu zonder Bodil en zonder Jeremy mijn laatste vier weken hier moest vullen, besloot ik op zoek te gaan naar wat nieuwe vrienden. Ik was eerder uitgenodigd voor een pubquiz met meer internationale mensen maar toen was ik helaas op vakantie. Wel was er inmiddels een appgroep gemaakt met al deze mensen. Op woensdag spraken we af in de kroeg waar wekelijks een livebandje is. Tegelijkertijd had ik ook met wat lokale vrienden afgesproken daar. Al met al werd dit een gezellige avond waar ik het zitten met de internationalen afwisselde met het dansen met mijn lokale vrienden.

Op vrijdag was het natuurlijk weer stapavond maar ik was nu voor het eerst in mijn eentje. En stapavonden beginnen helaas niet om een uur of 8 maar pas rond 11. Ik wilde wel graag de stad in dus ik had wat rondgevraagd en rond 11 uur afgesproken. Maar in de tussentijd moest ik mezelf dan maar vermaken. Gelukkig had ik nog een film op Netflix staan waarmee ik al twee uur kon vullen en uiteindelijk ging ik dan richting de stad waar ik iedereen tegenkwam.

Zaterdag stond een productief dagje op de planning. Toen ik eenmaal uit bed was, was het tijd om aan mijn stageverslag te werken aangezien ik hier de komende week geen tijd voor zou hebben. Daarnaast moest ik nog wat kleine dingetjes doen die dag. Met een muziekje aan was het zo een prima dagje en die avond was het wederom tijd om de stad in te gaan.

Op zondag stond een bijzonder feest op de planning. Er was namelijk een silent disco en poolparty bij een hotel in de buurt. De combinatie van deze twee op zichzelf al gave dingen klonk goed dus ik had een ticket gescoord en een aantal van de internationalen zouden ook gaan. Daarnaast begon het ook al om 12 uur ’s middags, dat is wel praktisch als je de dag erna weer aan het werk moet. Eenmaal aangekomen bij het hotel bleek dat het zwembad helaas nog extra geld kostte maar de silent disco was er wel. Ik borrelde met de internationalen waarmee ik had afgesproken en toen de muziek eenmaal aan ging, was het tijd om te dansen. Kortom, weer een goed weekend :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 03 April 2019
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5556

Voorgaande reizen:

29 Maart 2019 - 28 Juli 2019

Stage in Uganda

Landen bezocht: